torstai 15. toukokuuta 2014

A cruise with old people

Finally home! Matkustaminen on ihanaa, mutta silti kotiinpaluu tuntuu aina melkein yhtä hyvältä kuin reissuun lähtö. En nyt tiedä, miten olisi fiksuinta kirjoittaa meidän lyhyestä risteilystä, mutta jospa tässä vaikka kirjoittelisi ns. kuvateksteillä, niin kaikki varmasti kestävät kärryillä!
Matkaan lähdettiin tiistaina puoliltapäivin. Matka oli Kangaslammin Auton järjestämä, ja jo heti bussiin hypätessämme huomasimme, että oltiin porukan nuorimmat, jee! Seuraavaksi nuorimmat henkilöt olivat lähes nelikymppisiä.... :-D Loput bussin porukasta olivat keski-iältään n. 65-75..
Matkalla satoi vettä kuin saavista. Oltzu oli paljon kiinnostuneempi mm. musiikin kuuntelusta kuin minun kanssa höpöttelystä, joten matka kului hiljaisissa merkeissä.

Matkalla pidettiin muutama tupakanmittainen tauko ja yksi pidempi pysähdys, jolloin käytiin Matkakeitaalla mutustamassa paninit, nams!
Kuuntelen tosi harvoin musiikkia puhelimesta, mutta nyt tuli kuitenkin niinkin tehtyä. Naureskeltiin muuten sille, kun aloin kuunnella "Top 100-pop hits" -listaa Spotifystä, niin ensimmäisenä pärähti soimaan Skrillexiä.. Itse en sitä ihan popiksi luokittelisi...
Wihii, vihdoin laivassa! Jätettiiin tavarat hyttiin ja lähdettiin katselemaan kannelle laivan liikkeellelähtöä.
Onneksi sade oli jo loppunut, joten oli mukava olla kannella. Ilmakin oli melko lämmin, että tuolla ulkona tarkeni jopa ilman takkia hetken aikaa. Oli muuten pirun ärsyttävää seistä tuolla tuulessa, kun hiukset elivät omaa elämäänsä ja tuntui kuin olisi tuuliturbiinissa seissyt.. :-D
Lähdettiin kiertelemään laivaa ja päädyttiin Ocean's Clubiin siidereille. Oli muuten jännää istua tuolla, kun molemmat ollaan viimeksi oltu tuossa tilassa bailaamassa abiristeilyllä! (minä 3kk sitten, Oltzu vuotta aiemmin). Hieman oli rauhallisempi meno tällä kertaa.
Tax-freen avauduttua käytiin ostamassa hieman juomia. Bongasin heti ensimmäisenä nuo Somersbyn uutuudet, ja voi piru että harmittaa, kun tuota naminami kaktus-siideriä ei myyty missään muualla kuin laivalla yksittäisinä tölkkeinä.... (tai ainakaan mä en nähnyt, että sitä olisi ollut....) Mustaherukka-siideriä kyllä löytyi, mutta ei se vetänyt vertoja kaktukselle..
Hytissä vietettiin aikaa n. tunti ja odoteltiin nälkää (:D). Oltiin ensin suunniteltu buffettiin menoa, mutta 35€ per nenä tuntui liian suolaiselta hinnalta ruuasta, joten päädyttiin erääseen ravintolaan, jonka nimi oli muistaakseni Taurus. Ruoka oli oikein hyvää ja täyttävää.
Massut pullollaan mentiin taas Tax-freen kautta hyttiin. Ruuan sulattelu tuntui harvinaisen hankalata, vaikka tuo minunkaan ruoka-annos ei ollut kovin suuri..
Myöhemmin illalla päädyttiin baarin puolelle! Onneksi laivalla oli ehkä kourallinen parikymppisiä meidän lisäksi, joten ei tarvinnut mennä tanssimaan humppaa vanhusten kanssa! :-D
En edes muista milloin olisin viimeksi tanssinut noin villisti kuin tuolla... Sitä se teettää, kun on poikaystävä, joka reivaa villimmin kuin muut ja siihen lisäksi vielä se, että tuttuja ei ollut lähimaillakaan, joten itseään ei tarvinnut hävetä!
Aamun tunnelmia... Herätys soi jo seiskalta, ja minä sain itseni heti ylös toisin kuin tämä eräs sankari nousi vasta kasin jälkeem.. Aikani kuluksi tuijottelin telsusta lastenohjelmia ja laitoin itseni inhimilliseen kuntoon. Onneksi untakin oli ehtinyt tulla jokunen tunti, joten väsymys ei erikoisemmin painanut.
#vessaselfie
Meidän oli tarkoitus mennä aamulla laivan buffettiin aamiaiselle, mutta erään laiskurin takia missattiin se. Onneksi kuitenkin satamassa oli eräs ravintola, josta sai helkutin hyvää aamiaista ♥
Shoppailtiin hetken aikaa Sada-Marketissa, ja minä nappasin itselleni matkaan uuden lompakon. Jospa tämä nyt kestäisi pidempään kuin edellinen, joka hajosi muutama kuukausi oston jälkeen..
Maissa ollessamme käytiin myös SuperAlkossa, joka tuntui olevan vanhusten "paratiisi". Itselleni iski ahdistus siitä kaikesta viinan ja ihmisten määrästä, joten napattiin mukaamme lava Fantaa ja muutamat tölkit jääteetä ja suunnattiin bussiin odottamaan vanhuksia. :-D
Kotimatkalla! Käytiin shoppailemassa Tax-freessä ja sainkin ostettua kaikille murusille valmistujaislahjat, mitä tuolta reissulta lähdin hakemaankin! :-) Itselleni en ostanut mitään muuta kuin karkkia, vaikka olisin mieluusti kotiuttanut sylillisen hajuvesiä ja Snö of Swedenin koruja...♥
Paras ja ainut energiajuoma, jota suostun juomaan. Nam. Huomaa muuten kuinka nämä piristävät juomat ei sovi mulle, meinasin seota.. Oltzu ainakin sai naureskella mulle paljon, jos ei muuta... :-D
Bussimatka kotiin sujui ihan mukavasti höpötellessä kaikkea kivaa, syödessä sipsuja, juodessa Fantaa ja musiikkia kuunnellessa.

Tällainen oli meidän ensimmäinen "ulkomaanmatka" näin tiivistetysti. Sain kaiken, mitä lähdinkin hakemaan; kuoharit valmistujaisiin, lahjat valmistuville ystäville ja ihanat 24h kahdestaan oman rakkaan kanssa.♥
Onko teistä kuinka moni käynyt tällaisilla risteilyillä, joilla bussi on mukana kokoajan? Eivätkö olekin helppoja! :-)

1. Blackberry, ei mustikka vaan mustaherukka ;) muutkin ovat katsoneet että tuo uutuus on mustikkaa mutta eipäs ole :P

2. Ihana lueskella sun postauksia! Kiva että olet luultavasti löytänyt innostuksesi takaisin!!:p Oot hyvä bloggari/vloggari, joten ei kannata luovuttaa!

1. Thanks! :p välillä vaan tuntuu siltä, että pakko iskee hanskat tiskiin, mutta eiköhän tää tästä!